aankomst op Kololo - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Vera Boer - WaarBenJij.nu aankomst op Kololo - Reisverslag uit Vaalwater, Zuid-Afrika van Vera Boer - WaarBenJij.nu

aankomst op Kololo

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

03 Februari 2013 | Zuid-Afrika, Vaalwater

Hoi allemaal,

mijn eerste verslagje vanuit de bush van Zuid-Afrika.
Voor mijn gevoel ben ik alweer lang van huis. De reis erheen was erg lang natuurlijk.
Het afscheid was best heftig, ik had het in het vliegtuig nog niet echt verwerkt. De reis en de overstap gingen goed. Ik heb al best vaak lange vluchten meegemaakt en aardig wat vliegvelden, maar nog nooit alleen gereisd. Gelukkig in het vliegtuig naar Johannesburg een leuke film en toch wel wat geslapen; ongeveer 4 uurtjes (en dat is veel voor mij in het vliegtuig waar je 11 uur inzit).
Toen ik aankwam in Johannesburg kwam mijn mooie roze koffer super snel en stond er vooraan tussen de velen mensen bij de aankomsthal een jongen met een bordje 'vera de boer'. Ik had al van tevoren gemaild met Kololo en Jasper Visser, een ranger die uit nederland komt, zou mij ophalen en mij naar Kololo rijden. Het eerste moment dat ik buiten liep was echt raar, het was zo warm! Ik werd er blij van! Ik had het wel warm in de auto.. lang leve airco en daarna.. raampjes open lekker die haren laten waaien! Ik vond de reis erheen heel leuk. Blij dat ik de reis erop had zitten, en blij dat ik niet alla minuut engels hoefde te praten met een vermoeid hoofd. De eerste rit in een ander land is altijd indrukwekkend! We hebben onderweg 3 stops gemaakt. de eerste om te tanken, en er zat een best wel groot winkeltje bij het tankstation waar ik even wat water en fruit had gekocht, de tweede stop was een 'grote' supermarkt waar Jasper wat moest kopen. Het was super druk daar, want het was het eerste weekend van de maand en dan schijnt iedereen goed in te slaan. Ging ook niet echt snel die rij, aangezien ze geen lopende banden hebben en het niet het modernste van het modernste was. De kfc drive waar we wraps gingen halen in nylstroom, waar deze supermarkt ook was, deed mij goed.. ik was wel toe aan wat lekkers in plaats van dat vliegtuig eten. De laatste stop was in Vaalwater, het dichtsbijzijnste dorpje (30 km!) van de lodge hier. Het stelde zoal mij werd verteld dan ook niets voor. In HET restaurant van Vaalwater moest Jasper even vlees halen voor de lodge. Toen reden we Bakkerspas Road op, de weg naar de lodge. Verschrikkelijk hobbelig. De ingang (poort) van de lodge herkende ik nog wel (van mijn vakantie in 2006). Hij schijnt graakt te zijn door de bliksem, ging niet meer automatisch, dus ik mocht hem natuurlijk even openschuiven.
In mijn gedachte was de rit naar de receptie langer, maar deze is maar 1 kilometer. Ik heb even snel de receptie gezien en toen werd ik naar mijn huisje gebracht. Mijn huisje heet 'blesbuck' en ik ben er heel tevreden mee. Het zit vlak naast het restaurant. Het is groot voor 1 persoon. Ik heb hier 2 losse bedden, 2 kasten en een goede badkamer en douche. Ook heb ik hier een zolder, maar die is leeg er staat alleen heel droog 1 bank. Daar kom ik dus niet zo vaak.
Er werd mij gelijk een huisdier aangeboden... een eekhoon. Hij heet jimmy. Er loopt hier nog een andere rond van 2 rangers die heet knabbel. Hij heeft vannacht al in mijn kamer geslapen. Wel in zijn kooitje, we moeten nog heel erg aan elkaar wennen. Gelukkig was hij snachts stil. Vanochtend heb ik hem vrij gelaten hij, natuulijk aan al mijn spullen zitten. Was nog een hele klus om hem naar buiten te krijgen (overdag loopt hij gewoon buiten) en wat ook lastig is is als ik moet eten. Ik haal namelijk eten van de keuken wat ik in mijn huisje opeet. Lastig met een eekhoorn die ook wel van lekkers houdt.. ik moet echt nog heel erg aan hem wennen, hopelijk worden we goeie vriendjes haha. Er lopen trouwens ook nyala's (=hertensoort) tussen de huisjes hier.
Het is allemaal heel erg wennen hier. Ik kan soms niet geloven dat ik hier echt ben. Ben blij dat wifi werkt, ookal valt hij vaak uit.
Mijn stagebegeleidster Elize was er dit weekend niet. Daarom was ik vandaag nog vrij. Ik had nog gevraagd of ik met een activiteit zoals safari mee kon doen maar daar moest Elize over beslissen dus wel jammer dat ik vandaag niet iets leuks te doen had.
Ik ben erg benieuwd naar morgen dan is Elize er, en begin ik om half acht met werken.
Ik ga nu proberen wat foto's te uploaden van mijn huisje enzo. Ik hoop dat het lukt en anders probeer ik ze er zsm op te zetten.

Liefs uit Zuid-Afrika,

Vera

  • 03 Februari 2013 - 17:36

    Annouk:

    Hai Veer!

    Wat leuk om zo snel alweer wat van je te horen en super om je foto's te zien!!
    Je bent er gewoon echt, en je mocht nog 1 dagje wennen aan het klimaat en vanaf morgen hophop aan de bak.

    Je begint morgen, maandag ochtend vroeg, dan echt met het werken. Spannend hoor, maar kan me voorstellen dat je er heel veel zin in hebt. Liever aan de bak dan de hele dag niets doen, want ik ken jou, en daar hou jij niet zo van!!

    Ik vind het echt super dat je een eekhoorn hebt, Jimmy. Kan er niets aan doen maar ik ben al beetje verliefd. Moet hij in een heel klein kooitje s nachts? Nee toch? wel super schattig dat hij gewoon bij je op de kamer is enzo. Ik weet zeker dat jullie dikke maatjes gaan worden!!

    Geniet ervan en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

    liefs!!

  • 03 Februari 2013 - 17:37

    Melissa:

    Haai lieve Vera,

    Wat super om te horen dat je het naar je zin heb en dat alles goed verlopen is ! :)
    Wat een leuk verslag al gelijk en ben stiekem wel jaloers dat ik hier zit ! :$
    De foto's zijn erg leuk en mooi, zou het liefst naar je toe komen...
    Ik mis je toch wel al een beetje.. Ik wens je nog veel plezier.

    Lieefs Melissa.

  • 03 Februari 2013 - 17:40

    Anita :

    Hoi Vera....wat leuk om je verslag te lezen. Klinkt erg goed allemaal.
    En wat een grappig huisdier heb je. Beter een eekhoorn dan een ander griezelig beest!
    Heel veel succes met alles en je krijgt een dikke knuffel van Finn XX

  • 03 Februari 2013 - 17:54

    Silvia Boef:

    Hee schatje!

    ik vind het nu al superleuk om een blog van je te lezen ik hoor het je ook gewoon allemaal zeggen ik mis je gelijk!!! Fijn dat de reis goed is gegaan en wow jij hebt echt een luxe volgens mij waar jij woont! Komen wij met ons mini kamertje en hard bed XD maar goed :P echt super grappig dat je een eigen eekhoorn hebt ik zie het allemaal helemaal voor me jij met dat beest kan me voorstellen dat dat ff wennen is haha! pas maar op dat die niet al je eten op eet de boef! nou meis nog heeeeeel veeeel plezier daar en ik kijk al uit naar je eerstvolgende blog!!! dikke dikke zoen!! xxxxx ben benieuwd naar de foto's van je eekhoorn etc. !!!

  • 03 Februari 2013 - 19:19

    Suus C:

    Heel gaaf Veer! Word jaloers van je foto´s! Ziet er echt heel mooi uit en je eekhoorn is super schattig! Ik zie je er al helemaal mee lopen, haha.

    Fijn dat je morgen aan de slag kan (met je mooie ranger pakkie, haha)!

    Ben benieuwd naar je volgende blog!

    xx

  • 03 Februari 2013 - 19:29

    Mieke:

    Hoi Vera, Nino en ik zitten je stukje te lezen en de foto's te bekijken, heel leuk om iets van je te horen, wat een schatje, dat eekhoorntje, echt leuk, een eigen diertje voor jezelf. Ook die herten zijn leuk, dat ze zo in je voortuintje lopen. Is dat bloesje je uniform? We vinden het heel stoer van je hoor, dat je zo alleen naar Zuid-Afrika bent gegaan, we kunnen ons heel goed voortellen, dat je het spannend vond.
    Gelukkig valt er een hoop te zien en te beleven daar, we krijgen ook zin om mee te komen in mei, hihi!!
    We hopen gauw nog meer te horen, veel succes morgen met werken, dikke kus, Mieke

  • 03 Februari 2013 - 22:02

    Mandy Charité:

    Klinkt allemaal heel erg leuk Veer! Super grappig dat je een eekhoorn als huisdier hebt haha. Jullie worden vast goede vriendjes. Kijk je uit dat Gijs niet jaloers wordt? ;)
    Echt zo leuk ook dat je zo'n eigen huisje hebt! Zoals Sil al zegt jij hebt het allemaal wel wat luxer dan wij haha. Ben benieuwd hoe je je stage gaat vinden! We moeten maar snel gaan skypen.

    Dikke kus

  • 03 Februari 2013 - 22:19

    Noraly:

    Hoi Veer!

    Wat een leuk eerste verslag en wat een mooie foto's! En wat een onwijs schattig eekhoorntje! Echt leuk dat je die als huisdier mag hebben haha!
    Ik ben heel blij om te horen dat de reis goed is gegaan en dat je zo'n mooi/ groot huis hebt! Je moet daar natuurlijk 5 maanden zitten, dus dan is een beetje luxe wel fijn :)
    Het natuurlijk logisch dat je nog even moet wennen, maar ik weet zeker dat je je draai er wel gaat vinden!

    Heel veel succes en plezier op je eerste werkdag morgen!
    Ik kijk al uit naar je volgende verhalen!

    Liefs,
    Noraly

  • 04 Februari 2013 - 20:55

    Tante Thea:

    Hee hallo Vera,

    Wat heerlijk om te lezen dat het goed met je gaat. Ik ben trots op je!!!
    Ik kan me voorstellen dat de overgang van de winter in Nederland naar de zomer in Afrika een vreemde gewaarwording is. Scheelt een jas. Ha ha ha... Hier gaat het de komende week weer vriezen en kan er weer (natte) sneeuw vallen. Heb jij geen last van, geniet maar van het zonnetje!

    Wat een schatje die Jimmy, leuk hoor zo'n huisdiertje.
    Trouwens, dat hertje is ook niet mis!

    Gisteren heb ik je nog op tv gezien bij de Nationale Reistest 2013, je was inderdaad een paar keer goed in beeld. Ik had ook meegedaan met de vragen en had er 15 van de 25 goed. Niet slecht toch, ik had een 7,5. Viel me niet tegen want sommige vragen waren best moeilijk. Dat Spaanse zinnetje had ik gegokt en ... goed gegokt!

    Vera ik wens je veel plezier op je nieuwe werkplek, een knufje voor Jimmy en een dikke kus voor jou!

    Veel liefs,
    Thea xxx

  • 07 Februari 2013 - 16:20

    Petra:

    hoi meissie,
    Ben blij dat de reis goed gegaan is en dat je er bent en dat je het tot nu toe leuk hebt. Leuk huisje en een lief eekhoorntje heb je. Ga lekker genieten daar, voor je het weet ben je weer terug.
    Wij hebben thuis ook meegedaan aan die reiskwis en hadden 18 goed, dus een 8,5 Ben benieuwd wat jij had, dat horen we nog wel!

    Maak er een mooie tijd van, dikke kus ook van John XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Welkom op mijn waarbenjij.nu Op deze pagina probeer ik regelmatig verhalen en foto's te plaatsen tijdens mijn stage in Zuid-Afrika.

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1007
Totaal aantal bezoekers 10163

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 19 April 2014

Studiereis Servië, Montenegro, Bosnië en Kroatië

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

Stage lopen op Kololo

Landen bezocht: