it's time for africa! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Vera Boer - WaarBenJij.nu it's time for africa! - Reisverslag uit Gouda, Nederland van Vera Boer - WaarBenJij.nu

it's time for africa!

Door: Vera de Boer

Blijf op de hoogte en volg Vera

29 Januari 2013 | Nederland, Gouda

Hoi allemaal,

Nog een paar nachtjes slapen!!! Dan is het zo ver! Vrijdag om 17.55 begint mijn reis! Ik vlieg naar Johannesburg, via Londen. Rechtstreekse vluchten waren mogelijk, maar deze optie was handiger voor het stagebedrijf, in verband met het ophalen. Het is namelijk 3,5 uur rijden vanaf Johannesburg. Ik kom in Johannesburg rond kwart voor tien 's ochtends lokale tijd aan. Het is daar nu een uurtje later, maar als het hier zometeen zomertijd wordt is er geen tijdsverschil.
Geen gedoe met jetlags, dus dat is wel fijn :)

Ik vind het super spannend maar ik heb er ook super veel in in! Van het gros heb ik al afscheid genomen hier in Nederland. Mijn laatste weekend voor mijn vertrek was dan ook super!! Zaterdag was mijn laatste werkdagje bij de Albert Heijn, waar ik een leuke tijd heb gehad. Zaterdagavond heb ik samen met een vriendinnetje uit mijn klas die voor haar stage naar Curaçao gaat een afscheidsfeestje voor vrienden gegeven in de Tante Tee in Gouda. Zondag kwamen mijn oma en tantes nog dus dat was ook erg gezellig! Nu is het inpakken geblazen en de allerlaatste dingetjes doen. Vrijdag gaan mijn ouders, zusje , Gijs en zijn ouders mij dan echt uitzwaaien. Ik ga iedereen erg missen maar ik weet zeker dat we goed contact blijven houden de komende 5 maanden!

Hier regent het maar, dus wat dat betreft bof ik maar dat ik naar de zon ga en een heeele lange 'zomer' tegemoet ga! Ik ga een supermooi avontuur aan en ik heb er alle vertrouwen in dat ik super veel ga leren en beleven. Ik weet al best veel over mijn stagebedrijf Kololo Game Reserve. Ik weet dat er hele sociale mensen werken en dat het een professionele en betrouwbare lodge is in een hele mooie omgeving! Ik was er in 2006 op vakantie en ik heb het bedrijf al een dagje mogen helpen bij hun stand op de vakantiebeurs in Utrecht. De 2 jaren hiervoor hielp ik Gemsbok Reizen op de vakantiebeurs. Aan hen heb ik deze stage dan ook min of meer te danken (met hen reisde ik in 2006 dan ook naar Zuid-Afrika).
Op Kololo ga ik ook een onderzoek doen, naar aanleiding van mijn opleiding. Waarschijnlijk ga ik proberen meer Zuid-Afrikanen zelf in de omgeving Johannesburg/Pretoria naar Kololo te trekken. Hiervoor ga ik een marketingplan schrijven en kijken welke radio/tv zender, bladen of andere media het meest effectief zijn, dus hoe Kololo de mensen uit de omgeving het best kan benaderen. Een erg interessant onderzoek denk ik zo :)

Er is wifi in de lodge, dus ik hoop deze blog goed te kunnen bijhouden!
Als je je aanmeldt voor de mailinglist, ontvang je een mailtje wanneer ik een nieuw verhaal op mijn blog zet.

Ik ga verder met de laatste voorbereidingen! Jullie horen van me!

Veel liefs,

Vera

  • 29 Januari 2013 - 15:49

    Annouk:

    Jeeeeeeeuj eerste verhaal!!

    Ik verlang al naar de rest, succes met inpakken!

  • 29 Januari 2013 - 15:56

    Suzanne:

    Spannend Veer!
    BIJNA!

  • 29 Januari 2013 - 19:08

    Suzanne Boskoop:

    Mooooooooi verhaaaal!
    Het is gewoon bijna. Wat gaat dat hard hee!

  • 29 Januari 2013 - 21:34

    Tante Thea:

    Hoi Vera,
    Je eerste reisverslag, leuk geschreven hoor, ik kijk uit naar het vervolg.
    Mooie blog trouwens, heb je die zelf gemaakt? Klasse!
    Ja joh, het is bijna zo ver, nog een paar dagen en dan begint je grote avontuur. Je gaat een mooie tijd meemaken, geniet ervan! En over 12 weekjes... ja ja, dan komen we je opzoeken, een leuk vooruitzicht.
    Vera, heel veel liefs, een goede reis en veel plezier in Afrika.
    Kus, Thea xxx

  • 29 Januari 2013 - 21:51

    Ron Van Der A:

    Beste Vera,

    Geweldig dat het allemaal doorgaat. De vakantiebeurs vorig jaar lijkt wel gisteren plaats te hebben gevonden. Toen was alles nog niet zeker en vrijdag komt jouw droom uit !!

    Geniet met volle teugen en passie van dit avontuur want als Afrika in jouw ziel is gekropen dan wil je altijd terug en heb je al heimwee voordat je er weer vertrokken bent.

    Nu nog wat tips van de oude man :

    Schakel terug naar de eerste versnelling en trek dan langzaam op.
    Moet je ter plaatste uren wachten, lukt iets niet, verkeerd begrepen enzovoort denk dan

    TAB That's Africa Baby !

    Ron van der A
    Stichting Painted Dog Conservation


    PS mocht je de wilde honden zet dat vooral op je blog !


  • 02 Februari 2013 - 17:17

    Petra:

    Hoi meissie, { bezig bijtje } knap hoor allemaal, heb de laatste dagen alleen maar aan jou gedacht, hoe spannend het allemaal is voor jou, maar ook voor ouders en Vera. Ik ga natuurlijk je verslag volgen. Heeeeeeeel veel succes en een leuke tijd in Afrika. Dikke kus van John en mij XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Vera

Welkom op mijn waarbenjij.nu Op deze pagina probeer ik regelmatig verhalen en foto's te plaatsen tijdens mijn stage in Zuid-Afrika.

Actief sinds 07 Jan. 2013
Verslag gelezen: 2929
Totaal aantal bezoekers 10168

Voorgaande reizen:

12 April 2014 - 19 April 2014

Studiereis Servië, Montenegro, Bosnië en Kroatië

01 Februari 2013 - 30 Juni 2013

Stage lopen op Kololo

Landen bezocht: